ZuidZorg corporate website
In de zorg is het vertalen van je zorgaanbod richting de behoefte en vraagstelling vanuit de markt een uitdaging. Iedere situatie is vaak zo specifiek dat de route naar een gewenste oplossing nog niet eenvoudig is uit te stippelen. Met die uitdaging gingen we aan de slag en ontwikkelde een website waarin de behoefte van de bezoeker centraal staat (en niet de BV structuur).
Content first
Om de vindbaarheid en conversie te maximaliseren is deze opgezet vanuit een 'content first' gedachte. Dat wil zeggen dat we niet beginnen met het plaatsen van een mega grote header afbeelding maar trachten de kerninformatie van de pagina boven de fault te plaatsen. Daarnaast is het streven één pagina één doel waar mogelijk doorgevoerd.
Kernwaarden
Vertrouwd dichtbij is de kernwaarde waarop het website concept is ontwikkeld. Het design en de user experience is hierop gericht. Zo navigeren we letterlijk vanuit de meest relevante klantvragen. Denk aan: Ik ben op zoek naar ThuisZorg. Of ik wil iemand verwijzen. Daarbij richten we de conversie op een 'slimme' contactpagina, die mensen verwijst naar het juiste wijkteam waarmee ze contact kunnen opnemen. Bij voorkeur telefonisch. Want dat is een stuk dichterbij dan het verzenden van een mailtje.
Corporate identity
Wat betreft de look & feel is er gestreefd naar professionele, menselijke stijl. In lijn met de werkenbijzuidzorg.nl website maar dan met meer eigenheid. Er is gekozen om vooral mensen in de fotografie te plaatsen. Om ook hierin de verbinding te zoeken met de doelgroep.
We vulden elkaar goed aan om onze ideeën tot een hoger niveau te tillen en nog beter het DNA van onze organisatie te vertalen naar onze website
Inmiddels is de 1.0 versie opgeleverd en gaan we aan de slag met de optimalisatie. Een website is namelijk nooit af. Daarbij monitoren we de vindbaarheid maar ook het effect van de keuze om bezoekers direct te verwijzen naar hun wijkteam.
Samenwerking
Niet onbelangrijk. De samenwerking met ZuidZorg was top. Een club die gepassioneerd werkt aan het optimaliseren van hun dienstverlening en positionering. We hebben snel en gericht naar een mooi eindproduct gewerkt. Ik kan wel zeggen; dit voelde als MerkWerk waar je blij van wordt :-)