De bouw is volop in beweging. Zeker als het gaan om de energietransitie. Alle pijlen gericht op klimaatneutraal 2030. Zo ook Gebr. Van Kessel. Ze wonnen een aanbesteding voor de aanleg van de innovatiestrook A58 bij verzorgingsplaats Kloosters. Schwung hielp met het communicatieplan en het campagne concept.

Van Kessel gaat SamenC02Wegwerken

De bouw is volop in beweging. Zeker als het gaan om de energietransitie. Alle pijlen gericht op klimaatneutraal 2030. Zo ook Gebr. Van Kessel. Ze wonnen een aanbesteding voor de aanleg van de innovatiestrook A58 bij verzorgingsplaats Kloosters. Aangezien het voor Rijkswaterstaat een project is om mee te shinen heeft Gebr. Van Kessel  ingezet op een campagne die de bouwcommunicatie extra kracht bij zet.

De samenwerking ging van start in de aanbesteding fase. Schwung werd gevraagd een communicatieplan te schrijven inclusief stakeholders analyse. Zodat de communicatie inspanning van Gebr. Van Kessel tijdens de bouwfase onderbouwd en effectief kon worden aangeboden. 

Campagne concept
Naast het plan is er ook een campagne concept ontwikkeld waarmee C02 neutraal werken expliciet onderdeel van de communicatie is geworden. Alles samengevat in de slogan: ‘SamenC02Wegwerken’ 

Een uitgebreid pakket aan middelen helpt de communicatie richting de verschillende stakeholders. 

  • Website 
  • Bouwborden (in de vorm van een customer Journey)
  • “Kennislab” en digitale kiosk
  • Nieuwsbrieven 
  • Geofencing (mobile advertising) 
  • Brochure 
  • Animatie 

Toekomst
Aan de hand van het project bouwt Gebr. Van Kessel ervaring op met Co2 neutraal werken. Gelijktijdig maakt het de ambitie om dit te doen zichtbaar. Zo creëren ze bewijslast voor een volgend project. Zo komt klimaatneutraal 2030 snel dichterbij. En wordt bewezen dat een transitie begint met de wil tot verandering en doen. 

Wil jij ook een transitie in gang zetten en heb je daar communicatie ondersteuning bij nodig? Neem dan contact op met Schwung.