DO-IT-YOURSELF BRANDING
Wat het kost en wat het oplevert
Zelf aan je merk werken is een investering in de toekomst. Je moet er tijd voor maken en openstaan voor verandering. Vaak heeft dit direct al positieve gevolgen. Je verhoogt de betrokkenheid van je medewerkers in de organisatie. Samen ontdek je waar je staat en heen gaat. Je ontdekt hoe je als organisatie relevant wordt of blijft. Dit alles begint aan de binnenkant van je organisatie. En daar weet natuurlijk niemand meer van dan jullie zelf!
Het DIY-Brandingmodel laat zien wat nodig is. Ieder segment is van belang. In vijf sprints werken we aan de merkessentie. Hoofd & Hart noemen we dat. Daar zit de unieke waarde van je organisatie. Afhankelijk van waar jouw organisatie staat, zoomen we in op dat wat jouw organisatie nodig heeft.
Hebben we de essentie van Hoofd & Hart te pakken? Dan komt de Daad & Kracht aan bod. Daarin vertaal je je merkessentie naar de markt en de behoeftes van je doelgroep. In dit deel van het proces zal Schwung meer op de voorgrond treden. We zijn de spiegel. We helpen je reflecteren en schrijven mee.
De Praat & Plaat is de visuele en voelbare identiteit. We besteden aandacht aan houding en gedrag. Maar ook aan vormgeving en de look & feel. We sluiten moeiteloos aan op een bestaande stijl of ontwikkelen een nieuwe.
Je merk in de etalage
Merkwerk doe je natuurlijk niet voor niets. Het moet converteren, aansluiten op de marktontwikkeling, omzet verhogen, merkwaarde opbouwen. Schwung helpt daarbij. Met strategie en creativiteit. Vaak begint dat met een logo en huisstijl. Gevolgd door een website, shop of app. Daarna pakken we de marktbewerking online, offline en instore op. Dan begint het pas echt. The proof is in the eating of the pudding, nietwaar?
Een goed begin is het halve werk
Het merkfundament maakt het makkelijk middelen en content te ontwikkelen. Je weet inmiddels wie je bent, wat je doet en voor wie je het doet. Maar ook welke uitstraling je je merk wilt geven. Als creatief bureau voor merkcommunicatie weten we hoe dit werkt. Daarom verbinden we ons graag voor langere tijd aan onze opdrachtgevers. Het ontwikkelen van het merkfundament is vaak het begin. Maar wij worden pas blij als dat wat we samen bedacht en gemaakt hebben ook echt werkt. Daarvoor moeten we betrokken blijven, intensief samenwerken, en open en kritisch blijven.
Meer weten over DIY-Branding? Neem dan contact op met Schwung. We leggen je graag het model uit en vertellen je meer over de kosten.