VECOZO is een grote speler in de zorg. Toch ken jij ze waarschijnlijk niet, want VECOZO werkt achter de schermen van de zorg. Daarmee is meteen de uitdaging voor de arbeidsmarktcampagne duidelijk. Hoe vindt je nieuwe medewerkers voor een onbekende speler in de ICT branche?

Werken bij VECOZO

Vecozo is een grote speler in de zorg. Desondanks is de kans groot dat je ze niet kent. Dat is op zich niet zo raar, want VECOZO werkt achter de schermen van de zorg. Ze regelen het berichtenverkeer tussen zorgverzekeraars, zorgkantoren, gemeenten en zo'n 50.000 zorgaanbieders. Ze zijn de spil in het proces.

Waar ICT meets zorg
ICT zit in de kern van de dienstverlening van VECOZO. Voor de arbeidsmarktcommunicatie van VECOZO zit daar nu precies de uitdaging. Een relatief onbekende zorgorganisatie  vist samen met core ICT bedrijven als ASML in een overspannen arbeidsmarkt-vijver. Een enorme uitdaging om ICT-ers te vinden en te binden aan je organisatie.

Ik ben VE-CO-ZO
Met het verzoek om een nieuwe werken bij VECOZO website te ontwerpen is Schwung van start gegaan. We starte niet direct met de techniek maar deden een stapje terug naar het ontwikkelen van een klinkend arbeidsmarkt campagneconcept. De oplossing lag in de uitdaging. Maak je organisatie op basis van je Employer Brand en EVP bekend bij de doelgroep. Leg de verbinding.

Stel je voor: Ik ben VE-CO-ZO!
En stel de vraag: Ben jij VE-CO-ZO?

Content first maar ook branding
De website is opgezet op basis van de content first gedachte. Niet alleen omdat Google daar blij van wordt, maar ook omdat de inhoud daardoor centraal komt te staan. Dit helpt met het opzetten van een strakke structuur maar ook bij het schrijven van de content. In dit proces hebben we het werkgeversmerk niet uit het oog verloren. Door in de sub-header ruimte te maken voor beeld krijgt de website de uitstraling die past bij VECOZO. Dit is belangrijk want medewerkers komen voor het werk én het merk.